Alltid fri frakt med DHL på alla beställningar inom Sverige över 1000kr.

Skandinaviens ledande konceptbutik inom ekologiskt, miljövänligt, rättvist och veganskt mode.

Vanliga frågor

Att handla i vår webbshop och i våra butiker

Hur beställer jag?
Det är enkelt. Leta upp det du vill ha, välj storlek och klicka på ”köp”. Sen är det bara att klicka vidare ut i varukorgen och välja betalsätt samt knappa in dina uppgifter. 

Hur lång tid tar det innan jag får mitt paket?
På vardagar brukar vi kunna få iväg din beställning samma dag om du beställer innan 11:00. DHL brukar behöva 1–3 dagar på sig. Lördagar och söndagar skickas inga paket utan dessa beställningar skickas på måndagen. 

Jag såg en tröja i er webbshop, kan jag prova den i butiken? 
Javisst! Allt vi har i butiken finns i vår webbshop och vice versa. Däremot jobbar vi med små kollektioner och därför vi kan inte garantera att just det du spanat in i webbshoppen på torsdagen finns kvar på lördagen när du kommer förbi oss. 

Jag har köpt en produkt i webbshoppen men vill byta storlek, kan jag komma in och byta direkt i butiken? 
Inga problem, ta med dig din orderbekräftelse bara så vi vet vilken order det gäller. Antingen så får vi göra ett nytt köp direkt i kassan eller så lägger vi en ny order i vår webbshop, detta för att det skall stämma på fakturan som du har från Klarna och så det blir rätt i vårt system om det skulle vara något med produkten i framtiden. Om vi har rätt storlek av produkten så fixar vi med bytet, om vi inte har det kan du göra en retur på plats. Vi fixar med då med krediteringen i Klarna.

Min storlek är slut på webben, har ni den kvar i butiken?
Nej tyvärr inte. Är den slut på webben är den även slut i butiken. 

Min storlek är slut, kommer ni att få in fler?
Troligtvis inte. Vi arbetar med små kollektioner och merparten av produkterna tillverkas på förbeställning och därför finns det inte heller fler att beställa under pågående säsong hos leverantören.

Det finns som alltid undantag, återkommande basplagg som t ex jeans, chinos, toppar/t-shirts utan tryck inom några av våra större varumärken kan vi ofta beställa hem under pågående säsong. Mejla hello@thrivestore.se så hjälper vi dig. 

Jag är osäker på storleken?
På en del av våra plagg och skor finns storleksguide som hjälper dig. Enklast är då att mäta på ett likadant plagg som passar dig och jämföra mot måtten. När det gäller jeans kan det vara lite klurigare, men vi brukar kunna matcha rätt storlek om du mejlar oss på hello@thrivestore.se så vi kan hjälpa dig. 

Varför kan jag inte betala med kontanter i era butiker?
Cash is NOT king hos oss. Du kan betala med kort eller swisha om du föredrar det. Eller lägga en beställning via webbshoppen och göra betalningen via Klarna och därefter hämta upp din order direkt i butik.

Jag beställde nyss och vill hämta i butik, när kan jag hämta min order?
Du kan komma direkt. Eller t o m stå i vår butik och göra beställningen.  När det kommer till skor så finns de at hämta i butiken dagen efter vi fått din beställning.

Hur betalar jag? 
På webben kan du betala via Klarna och välja mellan Faktura 14 dagar, Direktbetalning via internetbank eller Delbetalning via månadsfaktura, samt du kan swisha oss om du skulle vilja göra det. Men då måste du mejla oss på hello@thrivestore.se så hjälper vi dig. I våra butiker är det kort eller Swish som föredras. 

 

Order och leverans

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Kolla först i din skräpmejl ibland hamnar vi tyvärr där. Om den inte finns där, mejla oss på hello@thrivestore.se så hjälper vi dig och skickar en ny. Vi har inte glömt bort dig.

Jag har inte fått någon leveransinformation från Postnord eller DHL?
Det skickas automatiskt ut när din order lämnar oss. 

Mitt paket har inte kommit?
Har du fått ett försändelse-ID från Postnord eller DHL kan du söka själv direkt på deras spårningssidor.

Om du inte fått något försändelse-ID eller paket-avi kontakta oss på hello@thrivestore.se så tittar vi närmare på vad som kan ha gått fel. 

Jag bor inte i Sverige, kan ni skicka till mig ändå?
Ja om du bor inom EU och Norge så är det inga problem! Vi hjälper självklart till men då behöver du mejla oss på hello@thrivestore.se. Dessutom behöver du betala in ordersumman till vårt bankkonto innan vi skickar din beställning. På paket utanför Sverige gäller EJ fri frakt över 1000 SEK, och du står alltid för eventuell returfrakt. Bor du utanför EU och ditt paket behöver flygfrakt så ber vi dig leta efter en återförsäljare närmare ditt land. 

Mitt paket var trasigt när jag hämtade ut det, och produkten är smutsig!
Du måste alltid anmäla det direkt till ditt utlämningsställe om paketet är transportskadan. Det är Postnord och DHL som är ansvarig vid transportskador.

Åh nej, jag beställde nyss men nu har jag ångrat mig, hur gör jag nu?
Du slänger dig på tangentbordet och mejlar oss snabbare än en iller till hello@thrivestore.se. Troligtvis har inte ordern gått iväg än och vi kan avbryta din order. Har paketet redan lämnat oss står du som kund för returfrakten. 

Måste jag hämta ut mitt paket om jag har ångrat mitt köp?
Ja. För ej uthämtade paket debiteras alltid 395 SEK. 

Jag råkade tejpa ihop skokartongen när jag skickade tillbaka den, måste jag betala 300 SEK? 
Ja tyvärr. Det kanske inte spelar någon roll för dig om du får en skruffig kartong när du köper, men för de allra flesta känns det tråkigt och förtar känslan av ett par nya skor. 

Byxorna passade inte och jag vill göra en retur hur gör jag? 
Mejla oss på hello@thrivestore.se först så du får ett returnummer samt information om hur du går vidare. 

Dragkedjan har gått sönder i byxorna jag vill göra en reklamation. 
Skicka oss en bild på skadan så vidarebefordrar vi reklamationen till berört märket för en utredning om det är en giltig reklamation eller ej. När vi fått svar så meddelar vi dig omgående.

I allra möjligast mån försöker vi alltid att laga plagg som i övrigt är fullt funktionella. Vi lämnar till skomakare eller skräddare i första hand för att åtgärda felet. Det är en stor det i vår filosofi, att inte slänga hela fungerande kläder, skor eller väskor. Är det däremot ett känt fabriksfel som inte låter sig lagas erbjuder vi en ny likvärdig produkt, tillgodokvitto eller pengarna tillbaka. 

Om våra kläder

Är alla era kläder ekologiska?
Ja och nej. All bomull i de plagg vi säljer är antingen certifierad ekologisk eller återvunnen. Vi arbetar även med mer hållbart producerade material som t ex kork, hampa och linne. I de fall det är en syntetfiber är det återvunna fibrer t ex fisknät eller plastflaskor som fått ett nytt liv. Vi jobbar även med lyocell som är en viskos som tillverkats med minsta möjliga miljöpåverkan.

Är alla era kläder tillverkade under rättvisa villkor? 
Vi kräver full transparens av de varumärken vi arbetar med samt stöter stor tillit till de stora tredjeparts-certifieringarna Fair Wear Foundation, Fairtrade, GOTS och World Fair Trade Organization. 

Är alla era produkter veganska?
JA! Inga djur har kommit till skada i tillverkning. Inget läskigt lim i skor. Inga läderpatches på jeans/chinos. Ingen päls på jackor, jo fuskpäls men det är en annan fråga. Inget läder i skor. All vegan baby!

Vad betyder det att THRIVE är PETA Approved Vegan?
Vi är godkända enligt organisationen PETA och uppfyller alla deras kriterier för en vegansk certifiering av vår butik. Det vill säga, inga produkter har några animaliska material i sig.

Har THRIVE något eget klädmärke?
Vår populära statement t-shirt ”There’s No Planet B” är förmodligen det mest kända plagget. Ibland när vi får feeling producerar vi små limiterade kollektioner av något slagkraftigt statment. Vårt dagliga fokus ligger däremot på att med fingertoppskänsla välja ut en perfekt mix av plagg för den medvetna konsumenten. Du ska som kund kunna bygga en hel garderob för alla säsonger hos THRIVE. 

Hur många varumärken har ni i era butiker?
Det växer stadigt, vi började med fem stycken när vi öppnade och idag har vi runt 45 st!

Varför säljer ni inte barnkläder?
Det gör andra så mycket bättre. Vi fokuserar på att föräldrar och alla andra som vill lämna över planeten till kommande generationer med så gott samvete som möjligt. 

Har du andra frågor?
Du är alltid välkommen att kontakta oss på hello@thrivestore.se