KÖPVILLKOR
För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen.
Köpinformation
Vid beställning ingår du ett avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till den e-postadress som angetts vid beställningstillfället.
Om du upptäcker felaktigheter på din order är det viktigt att du omgående kontaktar oss på hello@thrivestore.se för att ändra din order. Eventuella ändringar måste göras innan din order har skickas från oss.
Samtliga produkter som vi saluför i vår webbshop fanns även tillgängliga i butiken vilket gör att produkten du beställer kan ha prövats av någon annan kund. Så vi kan aldrig garantera att produkten du beställer är 100% oprövad.
Begagnade produkter som säljs via Thrift & THRIVE säljs i befintligt skick. Vissa produkter kan därför ha defekter. Om så är fallet står dessa skriva under produktens skick i webbshoppen. Vi kan inte garantera att produktens tidigare ägare inte har tvättat produkten med parfymerat tvättmedel eller att produkten inte har varit i kontakt med pälsdjur.
Är beställaren under 18 år skall det finnas ett medgivande från målsmans innan köpet genomförs.
Priser
Alla priser som anges på våra sidor är i svenska kronor inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformation och pris samt förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.
Orderbekräftelse
En automatisk orderbekräftelse skickas ut till den mejladress du angett vid beställningen.
Det går även utmärkt att skriva ut och hitta tidigare ordrar under "Min sida".
BETALSÄTT
Klarna
När du betalar med Klarna kan du välja mellan flera olika betalsätt.
• Faktura 30 dagar, få hem varorna och betala sen.
• Direktbetalning, då dras pengar från ditt bankkonto direkt
• Delbetalning via månadsfaktura.
• Swish
Klarna ansvarar för samtliga betalningar och återköp som görs via vår webbshop. Vid frågor gällande din betalning/återköp vänligen kontakta Klarnas kundtjänst på 08-120 120 10 eller via deras chatt på deras hemsida.
LEVERANS & FRAKT
Leveranser
Leverans sker endast inom Sverige i det fall ej annat avtalats.
Din order skickas från oss inom 1-3 dagar. Sedan tar det 1-3 dagar för din leverans att nå ditt närmaste ombud eller din dörr/brevlåda. Leveransen kan ta någon dag extra om du bor långt upp i norr eller på Gotland. Ditt paket skickas med valt fraktbolag och distribueras ut vardagar enligt deras egna villkor. Det är köparens ansvar att se till att de kontaktuppgifter som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekta.
Transportskada
Om ditt paket är skadat när du hämtar ut det, anmäl det direkt på ditt utlämningsställe. Ta även bilder på skadan och mejla till oss på hello@thrivestore.se så att vi vet om det är aktuellt med en reklamation. Om så är fallet påbörjar du ett reklamationsärende under "Min sida".
Fraktkostnad
Normalfrakt inrikes oavsett vikt.
DHL Service Point (Till ombud) 79kr, spårbar försändelse.
Normalfrakt utrikes EU zon 1
DHL 150kr spårad försändelse till ombud.
Länder: Belgien, Danmark, Estland, Finland, Lettland, Litauen, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Slovakien, Tjekien, Tyskland, Österrike
Normalfrakt utrikes EU zon 2
DHL 200kr spårad försändelse till ombud.
Länder: Bulgarien, Frankrike, Irland, Italien, Kroatien, Portugal, Rumänien, Slovenien, Spanien, Ungern
All frakt till utlandet samt returer från utlandet står kunden för. Som kund står du för eventuella tullavgifter.
Avi
När din försändelse finns att hämta på utlämningsstället får du en avisering från DHL via sms till numret som du angett vid din beställning eller via e-post om du inte har angett något mobilnummer.
Leveransförseningar
Vi ber dig kontakta oss om det är så att ditt paket inte kommit till ditt ombud inom 5 arbetsdagar, så vi har möjlighet att undersöka problemet. Skulle ditt paket mot förmodan komma bort under transport till dig, står vi som ansvariga för detta.
Ändra eller avboka en order
Skulle du vilja ändra eller ångra din beställning måste du mejla oss omgående. Eventuella ändringar måste göras innan din order har skickas från oss. Har vi hunnit skicka din order kommer du få hämta ut ditt paket och skapa ett returärende som en vanlig beställning.
Observera att du måste hämta ut ditt paket för att kunna göra en retur.
För outlösta paket debiteras du 300 kronor vilket är de kostnader som DHL debiterar oss.
ÅNGERRÄTT/RETUR
Ångerrätt/Retur
Som kund hos THRIVE har du alltid 14 dagars ångerrätt/öppet köp enligt Distansavtalslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag produkten hämtats ut och vid tillämpande av ångerrätten ska du skapa ett returärende via "Min sida" för att få ett returnummer som du ska bifoga i paketet som du skall returnera. Följ anvisningarna noga när du skapar ett returärende så att din returprocess blir så smidig för oss som möjligt och vi kan snabbt göra en återbetalning när vi mottagit din retur om den är godkänd.
Du kan även skicka med Konsumentverkets formulär för ångerätt i paketet som ska returneras om du så önskar, men inget som du måste från vår sida. Du hittar deras formulär här.
Du som kund står själv för returfraktkostnaden om 95kr. Efter att du skapat ett returärende på "Min sida" så mejlar vi dig en returfraktsedel.
Väljer du att skicka med något annat fraktsätt så meddela oss via mejl och bifoga sändningsnumret. Du för returen tills att den har ankommit THRIVE. Spara alltid ditt inlämningskvitto tills vi har registrerat returen och du har fått en återbetalning via Klarna.
OBS! Ingen ångerrätt på bad- och underkläder på grund av hygienskäl med undantag för bh. Strumpor och strumpbyxor bytes endast om förpackningen är obruten. Övriga produkter ska returneras i oförändrat och oanvänt skick inom 14 dagar.
Vid byte till ny storlek, påbörja ett returärende under "Min sida" och lägg en ny beställning på önskad storlek.
Gör så här vid ångrat köp eller byte av produkt som du köpt via thrivestore.se
Under "Min sida" kan du med enkelhet välja "Retur" och följa anvisningarna där.
Ångrad produkt ska returneras i oförändrat skick, dvs butiksskick.
Produkten ska alltid skickas tillbaka med tillhörande etiketter och i de fall produkten har en egen förpackning (t ex strumpor, strumpbyxor, kalsonger etc.) ska originalförpackning vara obruten och i oförändrat skick, dvs du får inte prova för att sedan skicka tillbaka.
Det är helt ok att prova icke plomberade produkter, känna efter en kort stund, men produkten får ej vara använd, tvättad eller på något annat sätt hanterad på ett sådant sätt att produkten inte längre upplevs vara i butiksskick, dvs. nyskick. Om detta är fallet kommer vi att göra ett värdeminskningsavdrag på minst 20% av ordinariepris för varje plagg / produkt som vi upplever inte är returnerade i butiksskick.
När det gäller skor får de endast vara provade inomhus och skokartongen ska vara i ursprungligt skick.
OBS! Tejpa eller skriv INTE på kartongen. Om kartongen är förstörd debiteras du en avgift om 300 kr. Om kartongen skadats i transporten till dig meddela oss då detta när du hämtar ut ditt paket från ditt ombud.
Efter att vi mottagit returen och granskning av produkten är godkänd betalar vi tillbaka ditt köpbelopp, inte frakter/returfrakter, senast 10 dagar efter att vi mottagit returen. Har du följt våra anvisningar och skapat ett returärende görs återbetalningen direkt vi mottagit din retur.
Om du har valt att betala mot faktura så uppmanar vi dig att betala fakturan innan förfallodatum alternativt gå in på Klarna och pausa fakturan för att undvika påminnelseavgifter från Klarna. Vi ansvarar ej för obetalda fakturor eller påminnelseavgifter från Klarna.
Observera att du måste hämta ut ditt paket för att kunna göra en retur.
För outlösta paket debiteras 300 kronor för de kostnader som DHL debiterar oss.
REKLAMATION
THRIVE garanterar att varje försändelse undersöks innan den levereras ut till kund. Skulle produkten trots detta ändå vara trasig eller felaktig när den anländer får du som kund reklamera denna. Vi ser gärna att du hör av dig till oss inom 5 dagar från det att du hämtat ut ditt paket om du upptäcker att det är fel på produkten. Reklamationsrätten är 3 år. Skälig tid att ange fel på produkten är senast 2 månader efter att felet upptäckts.
Enligt konsumentköplagen har vi rätt att åtgärda felet i form av fri reparation eller omleverans av en ny felfri likvärdig produkt. Om produkten inte går att laga eller om vi inte kan skicka en ny likvärdig produkt så får du pengarna tillbaka.
Begagnade produkter som säljs genom Thrift & THRIVE har ibland defekter. Du som kund har inte rätt att göra en reklamation på ett defekt produkt om du tydligt blivit informerad om defekten innan köp.
Vår policy är alltid att främst laga en i övrigt felfri produkt. Om en knapp har lossnat, en söm har gått upp eller liknande problem åtgärdar vi alltid defekten hos en skräddare eller skomakare. Vi ersätter inte en funktionell produkt om problemet som uppstått går att laga. Det är vår filosofi då vi vill bort från dagens slit och släng-mentalitet.
Om reklamationen är giltig så hör vi av oss gällande reparation, ersättning av vara eller återbetalning. Vid återbetalning utför vi ersättningen snarast möjlig och senast 30 dagar efter att vi mottagit den reklamerade produkten, allt enligt Konsumentköplagen.
Gör så här för att reklamera en produkt du köpt via thrivestore.se
Under "Min sida" kan du med enkelhet välja "Reklamation" och även följa anvisningarna där.
1. Skapa ett reklamationsärende via fliken Reklamation inne på "Min sida" https://www.thrivestore.se/shop?funk=dinsida
2. Skicka oss bilder till hello@thrivestore.se på den defekta produkten.
3. Vi återkommer så fort vi kan efter att vi mottagit ditt reklamationsärende.
FRÅGOR
Har du några frågor? Kontakta oss gärna via hello@thrivestore.se